Adviseur Marketing & Communicatie (32 uur)

uil eikenblad

Werken bij Stichting Natuurstad Rotterdam is je elke dag inzetten voor een groen en gezond Rotterdam. Wij stimuleren duurzaam denken bij alle inwoners met een prachtig aanbod van recreatie, educatie en participatie. Op onze 8 bijzondere kinderboerderijen en 14 inspirerende (school)tuinen ontdekken en leren bezoekers, jong en oud, van alles over de natuur en het milieu. Verspreid over de hele stad bereiken we jaarlijks ruim een miljoen bezoekers, waaronder 50.000 leerlingen.

Onze organisatie

Bij Natuurstad werken ruim honderd medewerkers en honderd vrijwilligers met een hart voor de natuur. Onze organisatie heeft 2 lijnafdelingen en 1 Bedrijfsbureau. De afdeling Kinderboerderijen & Tuinen is verantwoordelijk voor het beheer, de exploitatie en openstelling van de 8 kinderboerderijen, 11 educatieve tuinen en 3 bijzondere tuinen. De afdeling Educatie & Participatie verzorgt het educatieve programma voor scholen en voert projecten en programma’s uit voor andere doelgroepen. Het Bedrijfsbureau ondersteunt en adviseert directie, managementteam en de lijnafdelingen. De adviseur Marketing & Communicatie maakt onderdeel uit van het Bedrijfsbureau en vormt samen met de medewerker Marketing & Communicatie het team M&C. We werken “hybride” dus we wisselen het werken op locatie en thuis af. Gemiddeld werk je 2 tot 3 dagen per week op onze verschillende locaties.

De functie

Zoek jij een nieuwe allround marketing- en communicatie uitdaging, waarbij je strategisch, operationeel en creatief bent in een informele werksfeer met betrokken collega’s? En wil je werken bij een organisatie die volop in ontwikkeling is? Wij kunnen jouw hulp goed gebruiken!

In deze afwisselende functie ben je verantwoordelijk voor de invulling en uitvoering van het marketing- en communicatiebeleid van Natuurstad Rotterdam. Van het opstellen van een strategisch marketing- en communicatieplan tot en met de meer tactische en uitvoerende werkzaamheden zoals het analyseren van data, ontwikkelen van content (social media, website), optimaliseren van alle andere Natuurstad-communicatieactiviteiten en het aansturen van externe bureaus. Je adviseert en helpt ons bij het bepalen en inzetten van de juiste marketingcommunicatiemix voor de beste resultaten. Daarbij geef je operationeel leiding aan de medewerker markering & communicatie. Verder ben je het eerste aanspreekpunt voor persvragen en verzorg je de perswoordvoering.

Wie ben jij?

Jij bent de ervaren marketing- en communicatieadviseur die goed in staat is de visie en strategie van Natuurstad door te vertalen naar toekomstgericht marketing- en communicatiebeleid, waarbij je als sparringpartner strategisch kunt meedenken met onze directeur en afdelingsmanagers. Jouw adviezen weet jij op verschillende niveaus prima over te brengen. Je geeft advies, maar met jouw talent als organisator zijn plannen, regelen en uitvoeren jou ook op het lijf geschreven en dit doe je ook met plezier en enthousiasme. Je schrijft makkelijk teksten, als je dit niet uitbesteedt aan een extern bureau.

Kortom: we zoeken een allround marketeer die ons adviseert en helpt bij de inzet van de juiste marketing- en communicatieactiviteiten voor de beste resultaten.

Je hebt:

  • een HBO opleiding op het gebied van Marketing en Communicatie;
  • een aantal jaren werkervaring in een vergelijkbare functie; 
  • een duidelijke visie op het vak;
  • uitstekende adviesvaardigheden;
  • geduld, veerkracht en doorzettingsvermogen.

Daarnaast:

  • werk je gestructureerd en planmatig;
  • ben je vertrouwd met projectmatig werken;
  • ben je een overtuigende, positief ingestelde persoonlijkheid, die met enthousiasme en flexibiliteit resultaten weet neer te zetten.

Wij bieden

  • Een uitdagende functie bij de grootste, en uiteraard mooiste organisatie in Nederland op het gebied van natuur- en milieueducatie;
  • je werkomgeving is een groene oase in de mooiste stad van Nederland;
  • de functie is ingedeeld in salarisschaal 10 (cao Vermo). Het exacte salaris wordt afgestemd op de opleiding, kennis en ervaring die jij meebrengt;
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering, pensioenregeling (bij ABP) en collectieve ziektekostenverzekering;
  • een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met daarna de mogelijkheid tot een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • mogelijkheden tot het volgen van een opleiding, cursus of training;
  • de mogelijkheid tot flexwerken. Zowel qua werktijden als thuiswerken (met vergoeding) passend binnen de huidige realiteit;
  • reiskostenvergoeding zoals vastgesteld in de cao Vermo.

De procedure 

Voor inhoudelijk vragen over de functie kun je contact opnemen met Joost van Haren, Afdelingsmanager Bedrijfsbureau a.i., via 06-14303818 of j.vanharen@natuurstad.nl.

Jouw sollicitatiebrief en CV kun je per e-mail vóór 31 januari 2023 richten aan Joost van Haren via solliciteren@natuurstad.nl. 

De aanvraag van een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Wij willen onze bezoekers een omgeving bieden waar zij zich vertrouwd en veilig voelen. Als medewerker speel je daarbij een belangrijke rol. Kom je bij ons in dienst? Dan vragen we om een VOG. 

Voor meer informatie over Stichting Natuurstad Rotterdam, zie ook www.natuurstad.nl

 

[Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld]